Facebook oldaldoboz

Címkék

áldás (1) allergia (1) álmok (1) álom (4) angyal (1) angyalok (1) anyáknapi köszöntő (1) artaud (1) atlantisz (1) atomok és űr (1) átverés (1) bájoló (1) barát (1) barátok (2) beckett (1) bejegyzés (1) beszéd (1) betegség (1) bizottság (1) blog (1) blogger (1) boldogság (1) bolond (4) bolond dolog (1) borotva (1) brueghel (1) bűn (1) cigaretta (1) Címkék (1) confucius (1) csapda (1) csend (4) csillagévek (1) csillagok (2) csoda (3) csönd (1) démonok (4) diskurzus (1) dohány utcai seriff (1) don giovanni (1) echo (1) egyoldalú (1) éhség (1) élet (1) Eliot (1) elmebeteg nő (1) elmélkedés (1) emberek (1) emerson lake and palmer (1) emlék (2) emlékek (2) én (1) endümión (1) ének (2) enyészet (1) epizód (1) erény (1) erények (1) érintés (1) erkölcs (2) esküvő (1) eső (1) este (3) esti kérés (1) esztétikum (2) euridiké (1) fájdalom (4) falak (1) faust (1) faustus (1) fehér (1) fekete (1) félelem (2) felhők (1) fenomenológia (1) fény (3) fényűzés (2) férfi (1) filozófia (1) fordítás (1) funny valentine (1) gellért-hegy (1) gomb (1) gondolatok (1) gyermek (4) gyönyörűség (1) habermas (1) hacacáré (1) hagyomány (1) hajnal (1) hála (1) halak (1) halál (1) háromkirályok (1) hazugság (2) heidegger (1) hendrix (1) hírek (1) hit (1) hoax (1) hoffmann (1) holokauszt (1) humbug (1) hümmögő (1) husserl (2) hűtlenség (1) idő (3) ikarosz (2) írás (2) isten (5) jegyzetek (1) jób (1) jolán (1) június (1) kafka (1) Kálnoky László (1) káprázat (1) kárhozat (5) kávé (1) kérdés (1) kierkegaard (5) klimax (1) költészet (2) könnyek (1) konvenció (1) könyörgés (1) könyvek (1) kötéltáncos (1) Kroiszosz (1) lakás (1) láz (1) lázálom (1) la musica della mafia (1) léda (1) lélek (4) lili brik (1) lou salome (1) lucifer (1) madár (1) magány (7) marhaság (1) marlow (1) mester (1) meztelenség (1) minósz (1) minótaurosz (1) mintha tudná (1) misztikum (3) monodialógus (1) morál (1) morrison hotel (1) mosoly (1) mussorgsky (1) művészet (1) nap (1) napkirály (1) némaság (1) nietzsche (3) ninive (1) nirvana (1) (1) nyár (1) nyelv (1) occam (1) okos (1) október (1) orchideák (1) orlando (1) ősz (2) ösztönök (1) paradoxon (1) pastorale (1) pasziphaé (1) patkánykölykök (1) péntekre képek (1) pénz (1) phaedra (1) por és hamu (1) próza (1) Prufrock (1) prufrock (2) puszta és sötét (1) quimby (1) radnóti (1) reggel (1) remény (1) reneszánsz (1) részeg (1) rettegés (1) saláta (2) schönberg (1) schrödinger macskája (1) schütz (1) semmi (4) semmire se jó (1) sötét (1) suhancos (1) szabad-gondolatok (1) szabadság (1) szabászat (1) szamár (1) szavak (3) szegénység (1) szélcsend (1) szeléné (1) szentivánéj (2) szerelem (30) szeretet (5) szerethetetlen (1) szeretők (10) szibilla (1) szimfónia (1) színészet (2) színház (1) szív (1) szonett (2) Takács Ferenc (1) találkozás (1) tánc (3) tanítvány (1) tavasz (1) tél (1) telefon (1) telihold (1) test (2) tévedés (1) Thalész (1) titok (1) tűkön táncol (1) tűz (1) unalom (1) út (1) utca (1) útvesztő (1) vágy (1) vágy villamosa (1) vallomás (1) valóság (1) változás (1) várakozás (2) varázs (1) vasárnap (1) vérmező (1) vers (2) vincent (1) viszonzatlan szerelem (1) wittgenstein (2) zene (1) zsákutca (1) zugló (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • lethe: Nem hall senki. Aki hall, bolondnak gondol. Aki bolondnak gondol, befogja mindkét fülét. (2014.06.02. 01:36) nonchalant
  • Utolsó 20

jób sosem járt amerikában

2012.06.28. 13:03 | lethe | Szólj hozzá!

Na jó, elismerem. Megrekedtem valahol élet és halál között. Itt van a kétségbeesés, a jóbarát, hogy irány az erkölcs és ott - Jób várakozik fekélyes testtel, de én oda nem megyek!

Először is, én azt hiszem, ott már jártam. Ha jól tudom, ma lesz a fordulója annak, hogy házasságot kötöttem lovammal, megfogadtam, hogy becsületben, tisztességben, keresztény jámborságban nevelem a gyermeket, de aztán jött az unalom, a nyűg, a szokásos méltatlankodás, a gyermek meghalt, én öltem meg, és persze a magány.

A kétségbeesés már akkor hajtott. Megoldás nincs, nem volt sosem. Elmentem feloldozásért, azt mondták, aki bűnös, annak nem adnak feloldozást. Hazamentem, írtam egy felvonást, hogy eladó a világ, és jót kacagtam.

Akkor érkezett a sánta. Pipaszárlábakon ugrándozott, s amikor elragadta a mámor, elterült, mint egy zsák, és kimúlt. Aztán volt mindenféle. Istenem, hová lettek a férfiak! Úgy hogy megundorodtam a nyáltól, a vértől, a daliás úriembertől, aki Bibliával hasfájást gyógyított, és hogy kevesebb vizet zavarjak, sütöttem néhány tonhalat.

Úgy ébredtem, mint aki álmodott. Első nap tettem a dolgomat - ez Jób hatása. Másnap próbáltam enni - nem hittem, hogy feltámadok. Harmadnap rájöttem, nem tudom, hol vagyok.

Nem akarok maradni. Nem is mondanám neked, ha nem volna itt ez a dolog, ez az egészen képtelen, amely izzik, remeg, feszül, táncol tűzlétrák fölött, nincs és van, van és nincs, őt látom mindenütt, ő van mindenütt jelen, és zuhanok, zuhanok egy szobába, egy házba, egy városba, amit már gyűlölök.

Nem akarom! Vigyél el Amerikába!

Címkék: jób

A bejegyzés trackback címe:

https://nonchalant.blog.hu/api/trackback/id/tr914616581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása